De nieuwe digitale werkplek

We zitten niet stil bij Cavent, het afgelopen jaar zijn er een aantal ontwikkelingen in gang gezet met als doel een goed werkende digitale werkplek voor alle werknemers.

PlanCare wordt Pluriform
Eind 2020 kwam de aankondiging dat de nieuwe eigenaar van PlanCare, op termijn met het systeem stopt. PlanCare bevat het Elektronisch Cliënten Dossier (ECD) waar alle cliëntgegevens in opgeslagen staan. Er werd een ander pakket aangeboden, maar Cavent wilde graag zelf een pakket te kiezen.

Pluriform
Na vergelijken van verschillende pakketten is er door de projectgroep gekozen voor Pluriform, met goedkeuring van CCR en de OR. Dit is een innovatief en gebruiksvriendelijk meedenkend systeem dat goed past bij de eigen werkwijze van Cavent. Daarmee wordt de verwerking van cliënt gegevens meer geautomatiseerd en is er minder administratie nodig, waardoor er meer kwaliteitstijd over blijft!

Pilot
Na inrichting van het systeem zijn de trainingen gestart. Onze collega’s van de Grutto doen mee met een pilot in november om met Pluriform te werken. Zij zijn de grootste zorglocatie van Cavent, met alle vormen van zorg.

Cliëntportaal
Pluriform biedt de mogelijkheid tot het openstellen van een cliëntportaal. Dat betekent dat cliënten, ouders en vertegenwoordigers straks digitaal inzage hebben in hun eigen dossier. Hun eigen gegevens, het cliëntplan en rapportages zijn dan online in te zien. Ook kunnen documenten digitaal ondertekend worden. In het eerste kwartaal van 2022 gaan we hier mee verder.

Sibi
Daarnaast stapt Cavent over op flexibele en mobiele werkstations, goed beeld en geluid op de werkplek en meer gerichte communicatie voor medewerkers in de vorm van een sociaal intranet met de naam Sibi. Er is afgelopen jaar een testtraject gevolgd om tot deze keuze te komen.

Implementatie
De trainingen en implementatie van zowel Pluriform als Sibi lopen tot eind december. Vanaf 3 januari 2022 gaan beiden systemen voor heel Cavent live!

Andere digitale ontwikkelingen
De digitalisering neemt een steeds grotere plek in binnen de werkprocessen van Cavent. Zo gaan we meer en beter gebruik maken van Afas, voor onze administratieve processen en start er begin volgend jaar een grote upgrade van het wifi netwerk.

Kas & Pas
Binnenkort starten we op de locaties ook met Kas & Pas. Een gebruiksvriendelijk zakelijk administratiesysteem met betaalpassen waardoor geld op de locaties overbodig wordt.